9.Sınıf Edebiyat Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 44-84 Arası
9.Sınıf Edebiyat Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 44-84 Arası
CEVAPLAR ŞARKI =NAZIM BİRİMİ DÖRTLÜKTÜR.DİVAN EDEBİYATI,NAZIM ŞEKLİDİR.HALK EDEBİYATINDAKİ TÜRKÜYE BENZER.EZGİYLE SÖYLENİR.ŞARKI TÜRLERİNİN DİVAN EDEBİYATINA KAZANDIRDIĞI BİR TÜRDÜR.KAFİYE DÜZENİ aaaaa,bbba,ccca ŞEKLİNDEDİR.ARUZ **ÇÜSÜYLE YAZILIR.DÖRTLÜKLERİN SON DİZELERİ NAKARATTIR. TÜRKÜ=BENTLERDEN OLUŞAN NAZIM ŞEKLİDİR.8Lİ VE 11Lİ HECE OLÇÜSÜYLE YAZILIR.ŞARKI GİBİ EZGİYLE SÖYLENİR. ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN SONE=2 DÖRTLÜK 2 3'LÜKTEN OLUŞAN 14 DİZELİK BATI EDEBİYATI NAZIM ŞEKLİDİR.EDEBİYATIMIZDA EN ÇOK SERVET-İ FÜNÜNCULAR TARAFINDAN KULLANILMIŞTIR.KAFİYE ŞEMASI abba,ccd,eed ŞEKLİNDEDİR. www.talebedunyasi.com SAYFA 45 TEKİ 6. SORUNUN CEVApLARI ARKADAŞLAR YAZARIN İSMİNİ VERDİĞİM YERİN ÜSTÜNE YAZIN ARKADAŞLAR : ENDERUNLU VASIF=ŞARKI dörtlüklerden olşur.Divan edebiyatıdır. ANONİM=TÜRKÜ 8'li ve 11'li hece ölçüsüyle yazılmıştır.ezgiyle söylenir. FUZULİ=KASİDE beyit sayısı 33-99 arasında değişir.kendini övdüğünü görüyoruz. NECİP FAZIL KISAKÜREK=SONE BAKİ=GAZEL aruz ölçüsüyle yazılıştır. Sayfa 48 - 1.soru=D-Y 2.soru=anlamında 3.soru=D şıkkı 4.soru=gazel,sone,şarkı,türkü 50. sayfada şiirin adı yavrum 51 1.d 1.y boşlukta aşk 3. cvp da e bu kadar daha bulan vrsa banada yazsn SORU 1: farklı düşünceleresahip olma,farklı duygular hissetme,farklı ortamlarda bulunma,farklı bir hayat sürme,farklı genelliklere baglı kalma vs. SORU 2 : Çok iyi okumak . kafiye,ahenk,ölçü gibi ölçütler göz önünde bulundurulmalıdır. düşünce üretmek. SoRu 3 :NeciP fazıl kısaKürek şiirde yagmuru,konu edinmiş ve ondan bahsedilmiştir.Necip fazıl bu şiiri yazdıgında karadenizdeymiş sayfa 51 1.ikiside yanlış.2.boşluk doldurmada tema aşktır.3.cevap A'dır.4.tema ölümdür. 2:TEMANIN GERÇEKLİKLE İLİŞKİSİ VARDIR.ŞİİRİN TEMASI BAYRAK SEVGİSİ 3:BAYRAKBİR SÜSE,KIZ KARDEŞİNİN GELİNLİĞİNE,ŞEHİDİN SON ÖRTÜSÜNE,SAVAŞIN KARTALINA VEÇİÇEGE BENZETİLİYOR sayfa 51: ölçme ve değerlendirme: 1-Y,Y 2-karşılıksız aşk 3-E 4-ölümden sonra doğaya dönme isteği sayfa 54: ölçme ve değerlendirme: 1-Y,D 2-1.boşluk:yan 2.boşluk:zengin 3-C 4-anlatıma zenginlik katmak için,farklı anlamlar oluşturmak için 5-üstte mecaz anlam alttakinde gerçek anlam kullanılmıştır. sayfa 56: ŞİİR GELENEĞİNİN ÖZELLİKLERİ:- belirli bir nazım birimi yok -serbest ölçü kullanılmıştır. -belirli bir uyak düzeni yok -konusu herşey olabilir. -yabancı kelimeler yoktur -imgeler olduğundan anlaşılması zor -dil bakımından zengindir sayfa 57: ölçme ve değerlendirme: 1-D,Y 2-C 3-halk edebiyatı 4-mahlas kullanılmıştır.ikisinin de teması aşktır.11li hece ölçüsü kullanılmıştır.nazım birimi dörtlüktür.halk edebiyatı sayfa 42: koşma:-halk edebiyatı nazım şeklidir. -11li hece ölçüsü kullanılmıştır. -redif,yarım uyak vardır. -sade anlaşılır bir dil vardır. -nazım birimi dörtlüktür. gazel:-divan edebiyatı -ölçüsü aruz ölçüsüdür. -nazım birimi beyittir. -mahlas vardır. -anlaşılması zordur -en az 5 beyit, en çok 15 beyitten oluşur. -ilk beyit matla sayfa 67: 2)-çocuğun ateşlenmesi -doktorun gelmesi -annenin telaşlanması -çocuğun iyileşmesi -annenin korkusu sayfa 60: 1)dört birimden oluşmuştur 3)akşam yine akşam yine akşam göllerde bu dem bir kamış olsam 64)=1.=>''D'' ''y'' 67)=1.=>hikaye metnin de anlam kaybı daha az olurdu çünkü redif ve kafi ye kullanılmamıştır 68)=3.gerçek hayatta yaşanılır niteliktedir yani yaşanılabilir 71)=1.''D'' ''Y'' 71)=2.=>çaban ve kır yaşamını,doğa güzelliklerini anlatan şiir ''PASTORAL ŞİİRDİR'' =>amacı bilgi ve öğüt vermek,yol göstermek olan şiir ''DİDAKTİK ŞİİR'' =>bir kişiyi,bir durumu veya olayı yermeye,toplumun aksayan yönlerini iğnelemeye yönelik şiir ''SATİRİK ŞİİRDİR'' 71)=3.manzumelerin sanatsal özellik taşıyanlarına MENSUR denir 71)=4.cevap A)her iki şiirde de kafiye kullanılmıştır olcme degerlendırme; 1.soru,Y D 2.soru;anlam ıfade eder tema etrafında toplanır. 3.soru;E 4.soru;C 5.soru;askı yorumlamıs bırbırlerıne kavusamadıgını anlatmıs 78= ok şiiri nazım biri 4 lüktür 11 hece ölçüsüyle yazılmıştır 79= 7 li hece ölçüsüyle yazılmış şiiirde hayatı agır yaşam koşullarından sıkılan daplar başbaşa bırakmak istemesini anlatır pastoral şiirdir içinde dogal olayları anlatır 81 = davet şiiri birim sayısı 4 lüktür serbesr nazım şekli serbest hece ölçüsü 84= 1 d=y 2=fenasüp 3=c 4= d 5= tevriye sanatı sayfa 84: ölçme ve değerlendirme: 1-D,Y 2-uygunluk(tenasüp) 3-C 4-D 5-hüsn-ü tahlil sanatı ile açık istiare vardır. sayf86: 2.ünite ölçme değerlendirme: 1-Y,D 2-didaktik 3-modern şiir 4-D 5-telmih 6-E 7-D 8-E 9-E 10-A |
Sayın ziyaretçi biliyor musunuz? Bu yazı sizden önce
kişi tarafından okundu.
Yasal Uyarı: Yayınlanan yazıların ve haberlerin tüm hakları BİYOLOJİALEMİ.COM'a aittir.biyolojialemei.com'un yazılı izni olmadığı sürece sitede yer alan bilgiler; başka bir bilgisayara yüklenemez, değistirilemez, çogaltılamaz, kopyalanamaz, yeniden yayınlanamaz, postalanamaz, dağıtılamaz.
Ancak alıntılanan yazı ve haberlere aktif link verilerek kullanılabilir.
0 yorum
LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ